Kolegij Propedeutika ortopedije je izborni kolegij na petoj godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina i sastoji se od 25 sati predavanja, ( ECTS). Kolegij se izvodi u prostorijama Klinike za ortopediju Lovran.
Cilj kolegija je uvod u ortopediju kroz usvajanje znanja i vještina o najčešćim ortopedskim bolestima. Osposobiti studenta za prepoznavanje ortopedskih bolesti.
Sadržaj kolegija: suvremeni pristup patogenezi, kliničkoj slici i dijagnostici opće ortopedije, rekonstruktivne kirurgije ekstremiteta, vertebrologije, endoprotetike, podologije, te dječje ortopedije.
Izvođenje nastave:
Nastava iz kolegija “Propedeutika ortopedije” odvija se u 5. godini u obliku predavanja. Predviđeno vrijeme trajanja nastave je ukupno 2 tjedna. Izvršavanjem svih nastavnih aktivnosti, te pristupanjem završnom ispitu student stječe 1,5 ECTS boda.
Šestan B. Klinički simptomi u ortopediji. Izd. Adamić, Rijeka 2004.
Tudor A., Šestan B. i suradnici: „Dječja ortopedija“, Sveučilišno izdanje pod brojem: Klasa 602-09/12-01/03, Ur. broj: 2170-57-05-12-3.
Studenti su obavezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u nastavi.
ECTS bodovni sustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci(usvojenom na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom izvođenja nastave, te na završnom ispitu. Od ukupno 100 bodova, tijekom nastave student može ostvariti 50 bodova, a na završnom ispitu 50 bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-D) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom, te prema diplomskim kriterijima ocjenjivanja.
Od maksimalnih 50 ocjenskih bodova koje je moguće ostvariti tijekom nastave, student mora sakupiti minimum od 25 ocjenskih bodova da bi pristupio završnom ispitu. Studenti koji sakupe 24,9 i manje ocjenskih bodova moraju ponovno upisati kolegij.
Ocjenske bodove student stječe izvršavanjem postavljenih zadataka na sljedeći način:
I. Tijekom nastave vrednuje se (maksimalno do 50 bodova):
a) obvezni kolokvij I+II (do 25+25 bodova)
Tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupitiprvom kolokviju gdje stječu maksimalno 25 bodova (raspon od 13-25). Također tijekom nastave svi studenti su obvezni pristupitidrugom kolokviju gdje također stječu maksimalno 25 bodova (raspon od 13-25).Tijekom izvođenja kolokvija voditelj ocjenjuje usvojeno znaje i vještinu svakog studenta i ocjenjuje bodovima na slijedeći način:
ocjena
ocjenski bodovi
Dovoljan
13-15
Dobar
16-19
Vrlo dobar
20-23
Izvrstan
24-25
Završni ispit (ukupno 50 ocjenskih bodova)
Tko može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili više od 25 bodova obavezno pristupaju završnom ispitu na kojem mogu ostvariti maksimalno 50 bodova.
Tko ne može pristupiti završnom ispitu:
Studenti koji su tijekom nastave ostvarili manje od 25 bodova nemaju pravo izlaska na završni ispit (upisuju kolegij druge godine).
Završni ispit je usmeni ispit. Nosi 50 ocjenskih bodova (raspon od 25-50).
Uspjeh na završnom ispitu pretvara se u ocjenske bodove na sljedeći način:
ocjena
ocjenski bodovi
Nedovoljan
0
Dovoljan
25-29
Dobar
30-44
Vrlo dobar
45-48
Izvrstan
49-50
Za prolaz na završnom ispitu i konačno ocjenjivanje (uključujući pribrajanje prethodno ostvarenih ocjenskih bodova tijekom nastave), student na završnom ispitu mora biti pozitivno ocijenjen i ostvariti minimum od 25 ocjenskih bodova (50%).
Ocjenjivanje u ECTS sustavu vrši se apsolutnom raspodjelom, odnosno na temelju konačnog postignuća:
A – 90 - 100% bodova
B – 80 - 89,9%
C – 70 - 79,9%
D -- 60 - 69,9%
E – 50 - 59,9%
Ocjene u ECTS sustavu prevode se u brojčani sustav na sljedeći način: