Tijekom nastave ovog izbornog predmeta student će se upoznati s osnovnim pojmovima iz teorije komunikacije i komunikacijskih vještina. Steći će uvid u mogućnost povezivanja podataka iz različitih područja istraživanja, medicinske psihologije, opće psihijatrije, predkliničkih znanosti i neuroznanosti, a koja se odnose na razumijevanje porijekla i razvoja ličnosti kroz interaktivne odnose s drugima. Ovaj kolegij će dati studentu mogućost lakšeg usvajanja komunikacijskih vještina, osnova timskog rada, međustudentske suradnje i komunikacije na različitim relacijama.
Nadalje, student će se upoznati s osnovama analitičkih teorija značajnih u komunikologiji, kao što su teorija privrženosti («attachmenta» i attachment sheme), tj. implicitna pamćenja temeljena na ranim iskustvima sigurnosti i opasnosti, jače primjetljive u stresnim situacijama zbog njezine središnje uloge u regulaciji afekta. Dezorganizirani attachment stoji u osnovi mnogih oblika psihopatolgije. Održavanje samopoštovanja najbolja je zaštita protiv narcističke vulnerabilnosti. Obradit će se pojmovi pravog i lažnog selfa.
Studenti će se pripremiti za klinički kontakt s bolesnikom, savladati vještine i znanja o slušanju pripovijedanja koje donose pacijenti (i drugi s kojima ulaze u interpersonalne odnose), o lijevoj hemisferi interpretatoru i desnoj hemisferi koja «priča» preko izraza lica, jezika tijela, emocija. Pripovijedanje zahtjeva da se semantičko procesiranje lijeve hemisfere integrira s emocionalnim mrežama desne hemisfere. Na temelju ponuđenih podataka učit će o sukladnosti između verbalne (narativne) i neverbalne (emocionalne) komunikacije, te uočiti iskrivljenja unesena obranama.
Na temelju ponuđenih podataka povećat će uvid u značenje pojedinih komunikacija, te u postavljanje hipoteza o tome kako one mogu djelovati na drugu osobu. Povećat će razinu razumijevanja kroz komunikaciju u odnosima.
Studenti će se upoznati s različitim elementima i vrstama komunikacije bitnima za rad u zdravstvenoj djelatnosti (disfunkcionalna komunikacija, samo-razotkrivanje, komunikacija u kriznim situacijama, refleksija i interpretacija, obiteljska dinamika i komunikacija sa značajnim drugima i dr.).
Tijekom kolegija student će se upoznati s teorijama o psihičkom razvoju čovjeka, razvoju neuroznanosti te mjestima direktne implementacije znanstvenih metoda i postupaka u svakodnevnoj komunikaciji, radu s bolesnicima i komunikaciji u radnoj grupi/timu.
Ovaj kolegij će se samo rubno dotaknuti etike u komunikaciji koja će posebno biti obrađena u kolegiju medicinska etika.
Postignuta razina i kvaliteta interpersonalnih odnosa u grupi procijenit će se na početku i kraju rada.