Uvod; Tijelo u etičkim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima; Dualizam uma i tijela; Represija tjelesnog; U-tijelo-vljena etika; Briga za tjelesnu individualnost; Bioetičko tijelo; Biomedicina i moralno djelovanje u kompleksnom svijetu; Različite normativne prakse tijela; Poštivanje tjelesne nedostupnosti Drugoga; Zaključno (1 sat)
Agamben, G. „Otvoreno: Čovjek i životinja“ u: Europski glasnik, godište 17, br. 17, Hrvatsko društvo pisaca, Zagreb, 2012., 37 – 95.
Agamben, G., 2006. Homo sacer: Suverena moć i goli život. Multimedijalni institut, Arkzin, Zagreb, 2006.
Čović, A., Etika i bioetika, Pergamena, Zagreb, 2004
Foucault, M., Hermeneutika subjekta, Sandorf, Zagreb, 2017.
Kant, I., Utemeljenje metafizike ćudoređa, Kruzak, Zagreb, 2016.
La Mettrie, J. O., Čovjek stroj; Rasprava o duši; Čovjek biljka, Zagreb: ArTresor naklada, 2004.
Schildrik, M, Mykitiuk, R., Ethics of the Body; Postconventional Challenges, MIT Press, Cambridge, 2005.
Tijekom predavanja prema uputama predavača studenti će trebati napisati i obraniti svoj rad (u obliku diskusije) na temelju predavanja, praktičnog rada i stečenog znanja. Posebna pozornost posvetit će se sposobnosti studenta da stečeno znanje koriste u svom radu i analizi odabrane teme. Uz to studenti trebaju pripremiti prezentaciju/seminarski rad koji će odražavati slobodno odabrano pitanje s područja Od filozofije do etike tijela. Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci: pohađanje nastave i aktivnost na nastavi donosi 10 (%) bodova, izlaganjei rada 40 (%), a pisani seminarski rad 50 (%)
Identificirati i objasniti glavna etička pitanja koja se pojavljuju u filozofijskim, socijalnim, historijskim i medicinskim razmatranjima s obzirom na ljudsko tijelo, njegovu ranjivost i njegovo dostojanstvo.
Objasniti odnos uma i tijela, interpretirati povijest odnosa uma i tijela, navesti razloga za uvažavanje jedinstva uma i tijela, promicati jedinstvenu sliku čovjeka
objasniti pojam u-tijelo-vljenja (embodiment), razlikovati vrste ranjivosti ljudskoga tijela, poduzeti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini
Analizirati dominantnu ulogu medicine prema ljudskom tijelu, argumentirati interdisciplinarni pristup prema ljudskom biću i njegovu tijelu, usporediti odnose prema čovjeku i njegovoj individualnosti u različitim medinskim i filozofijskim obrascima.
Prepoznati moralnu problematiku s obzirom na biomedicinska postinguća, interpretirati biomedicinske mogućnsoti koje su utjecale na nastanak suvremenih moralnih teorija po pitanju tijela, opisati pristupe u rješavnju moralnih problema iz prakse studenta medicine.
Prepoznati deontološke, konsvencijalističke i teorije vrline, razlikovati metodologije tih teorija, primjeniti teorije u rješavanju slučaja iz prakse studenta medicine i sagledati koja ta prmjena stvara u odnosu budućeg liječnika prema pacijentu kao tjelesnom biću.
Svaki student samostalno prezentira rad pred cijelom grupom, pri čemu se evaluiraju elementi prezentacije. Istaknuti potrebne mjere za sprječavanje potencijalnog kršenja etike tijela u radnom okruženju i sredini