Course
Cilj kolegija je upoznavanje studenta s razvojem, ulogom i funkcioniranjem javnog zdravstva kod nas i u svijetu te o načinu funkcioniranja i organizacije zdravstvenog sustava.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Studenti će naučiti što je to javno zdravstvo, koji su najznačajniji javnozdravstveni izazovi 21. stoljeća, organizaciji zdravstvene zaštite za sve populacijske skupine i u različitim izvanrednim situacijama. Nadalje, studenti će usvojiti znanja o specifičnostima organizacije zdravstvene zaštite, specifičnostima organizacije zdravstvene i socijalne skrbi, načinima financiranja i osnovama upravljanja u zdravstvenoj i socijalnoj skrbi, zdravstvenoj ekonomicite načinima provedbejavnozdravstvenih intervencija.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
- KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
Na kraju kolegija studentiće moći:
- objasniti važnost javnog zdravstvau 21. stoljeću te njegovutjecaj na organizaciju i pružanje zdravstvene zaštite,
- razlikovati razine zdravstvene zaštite,prepoznati načine financiranja te njihov utjecajna dostupnost i korištenje zdravstvene zaštite,
- objasniti značaj i organizaciju sustavasocijalne skrbi u Republici Hrvatskoj,
- interpretirati različite izazovedanašnjice i načine organiziranja i pružanja zdravstvene zaštite,
- objasniti važnost i načine provođenja javnozdravstvenih intervencija.
- PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
Na kraju kolegijastudenti će moći identificirati metodologiju koja se koristiu javnozdravstvenim istraživanjima te je povezati s praksom.
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku predavanja, seminara i vježbi. Aktivno sudjelovanje studenta u nastavnom programu nastoji se postići izvođenjem seminara koje studenti unaprijed pripreme, a tijekom vježbi provedu istraživanje u zajednici. Tijekom predavanja se studente nastoji aktivno uključiti u razmišljanje o tematskoj problematici. Seminari studente pripremaju za samostalno rješavanje problema i integrativnopromišljanje. Aktivno sudjelovanje studenata u nastavnomprogramu nastoji se postići samostalnim čitanjem dostupne i provjerene literature izvođenjem ispravnih zaključaka, provođenjem istraživanja u zajednici te izradom seminarskih radova. Na vježbamaće studenti podijeljeni u grupe te će provesti istraživanje u zajednici putem konstruiranih upitnika, analizirati podatke i objasniti rezultate istraživanja u odnosu na postojeća slična istraživanja.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojemse raspravlja.
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazanoznanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.).
- Dinko Puntarić , Darko Ropac , Anamarija Jurčev Savičević. Javno zdravstvo. Medicinska naklada. 2017.
- Darko Ropac , Ina Stašević. Socijalno i zdravstveno zakonodavstvo. Medicinska naklada. 2018.
- Selma Šogorić. Organizacija zdravstvene zaštite. Medicinska naklada. 2016.
- Odabrane baze i članci iz relevantne literature slobodno dostupni na Internetu.
Student je obavezan pripremiti gradivo o kojem se govori na predavanjima i raspravlja na seminarima, te sudjelovati aktivno na vježbama. Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.) te prilikom provođenja vježbi. "Zarađeni" bodovi pribrajaju se bodovima dobivenim na završnom ispitu iz dotičnog predmeta. Završniispit se provodi usmeno.
ECTS bodovnisustav ocjenjivanja:
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog na Fakultetskom vijeću Medicinskog fakulteta u Rijeci).
Rad studenata vrednovatće se i ocjenjivati tijekomizvođenja nastave, te na završnomispitu. Od ukupno
100 bodova, tijekomnastave student može ostvariti 50 bodova, a na završnomispitu 50 bodova.
- Tijekom nastavevrednuje se (maksimalno do 50 bodova):
- Izrada pisanog seminarskog rada/ javnozdravstveni program/projekt (30 bodova)
- Usmena prezentacija seminara(20 bodova)
Uvjet za pristupanje završnom ispitu je minimalno 50% (25 bodova)ostvarenih tijekom nastave.
- Seminarski pisanirad (30 bodova)
U pisanom seminarskom radu prikazuje se programski/projektni zadatak i piše se prema dobivenim uputama. Svako poglavlje nosi određeni broj bodova. Prikaz rezultata obuhvaća rezultate dobivene tijekom provođenja istraživanja na zadanu temu.
| Uvod i ciljrada | 5 bodova |
| Materijali i metode | 5 bodova |
| Prikaz rezultata | 15 bodova |
| Zaključak i literatura | 5 bodova |
| UKUPNO max | 30 bodova |
- Usmena prezentacija seminarskog rada (20 bodova)
Pozitivno ocjenjena prezentacija iz određenog područjaboduje se:
| izvrstan | 20 bodova |
| vrlo dobar | 15 boda |
| dobar | 12 bodova |
| dovoljan | 10 bodova |
II. Završni ispit (do 50 bodova)
Na završnom ispitu provjeravaju se ključne, specifične kompetencije. Završni test sastoji se od pisanog dijela (esejski oblik gdje student elaborira jednu zadanu temu) nakon čega slijedi usmeni ispit.
Tko može pristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili minimalno 50% bodova (25 bodova) imaju pravo pristupanja završnom pismenom i usmenom ispitu, a bodovanje oba dijela završnog ispita je kumulativno.
Tko ne možepristupiti završnom ispitu:
- Studenti koji su tijekom nastave ostvarili 0 do 49,9 bodova ili koji imaju 30% ili više izostanaka s nastave. Takav student je neuspješan (1) F i ne može izaći na završni ispit, tj. mora predmet ponovnoupisati naredne akademskegodine.
III. Konačna ocjena je zbroj ECTS ocjene ostvarene tijekom nastave i na završnomispitu:
Konačna ocjena | |
| A (90-100%) | izvrstan (5) |
| B (75-89,9%) | vrlo dobar (4) |
| C (60-74,5%) | dobar (3) |
| D (50-59,9%) | dovoljan (2) |
F (0-49,9%) ili manje od polovice bodovakoje je mogućeostvariti tijekom nastave ili manje od polovice bodova kojeje moguće ostvariti na završnom ispitu | nedovoljan (1) |
Nastavni sadržajii sve obavijesti vezane uz nastavu nalazese na sustavu Merlin.
Learning outcomes
Prepoznati osnovne pojmove iz javnog zdravstva, prepoznati utjecaj determinanti zdravlja na zdravljepopulacije
Learning outcomes
Navesti organizaciju zdravstvenog osiguranja, otkriti prava i dužnosti korisnika, razlikovati obavezno i dobrovoljno zdravstveno osiguranje, prepoznati temelje ugovaranja zdravstvene zaštite s HZZO-om, tko ima mogućnostugovaranja i koja su prava i obveze ugovornih strana.
Learning outcomes
Navesti način organizacije socijalne skrbi u RH. identificirati zakonski okviri unutar kojih je organizirana socijalna skrb, prava korisnika i najvažnije ustanove u kojima se obavlja djelatnost socijalne skrbi.
Learning outcomes
Objasniti načine upravljanja u sustavu javnog zdravstva, diskutirati o prednostima i nedostacima sustava.
Learning outcomes
Prikaz planiranja zdravstvene zaštite u RH i odabir najvažnijih prioriteta.
Learning outcomes
Razmotriti planiranje zdravstvene i socijalnestrategije i politike.Prikaz definicija, strategija i način na koji je povezana zdravstvena i socijalna strategija.
Learning outcomes
Razmotriti važne strateške dokumente. Prikaz najznačajnijih ciljeva, vrijednosnih principa i ključnih strategija. Prepoznavanje aktualnih trendovaunapređenja zdravlja na lokalnoj, regionalnoj i međunarodnoj razini.
Learning outcomes
Javnozdravstvene intervencije, primarna, sekundarna i tercijarna prevencija
Learning outcomes
Prikaz načina vrednovanja kvalitetezdravstvene zaštite, te osiguravanja standardai normativa za osiguranje kvalitete.
Learning outcomes
Prikaz organizacije sustava rehabilitacije i palijativne skrbi u RH. Identificirati područje djelovanja palijativne skrbi.
Learning outcomes
Definicija pojmova i razina javnozdravstvenih intervencija uz prikazeprimjera.
Learning outcomes
Identifikacija najvažnijih pokazatelja zdravlja i bolesti u populaciji kod nas i u svijetu s naglaskom na ocjenu zdravstvenog stanja. Razmotriti najvažnije zdravstveno-statističke pokazatelje za PGŽ i RH.
Learning outcomes
Kritička analizanačina financiranja zdravstvene zaštite u nas i u svijetu.
Learning outcomes
Opisati način ekonomskeorganizacije zdravstvene zaštite i razlikovanje različitih sustava. Osnovniekonomski pojmovi u zdravstvu. Prikaz mogućnosti racionalizacije u zdravstvenoj zaštiti.
Learning outcomes
Kritička analiza načina financiranja zdravstvene zaštiteu nas i u svijetu. Opisati način ekonomskeorganizacije zdravstvene zaštite i razlikovanje različitih sustava. Osnovniekonomski pojmovi u zdravstvu. Prikaz mogućnosti racionalizacije u zdravstvenoj zaštiti.Razmotriti razvoj i poduzetništvo u sustavu zdravstva. Prikaz osnovnih definicija, zadatakai uloga poduzetništva u zdravstvu. Razlikovati EU fondove za područjezdravlja u zajednici, povezati ih sa prioritetima u zdravlju.
Learning outcomes
Kritička analiza javnozdravstvenih programa/projekata obrađenih u seminarskim radovima.
Learning outcomes
Kreirati bazu podataka sa prikupljenim podacima,grupirati i opisati dobivene rezultatete ih povezati s javnozdravstvenim programom
Learning outcomes
Kreirati bazu podataka sa prikupljenim podacima, grupirati i opisati dobivenerezultate te ih povezati s javnozdravstvenim programom.
Learning outcomes
Kreirati bazu podataka sa prikupljenim podacima, grupirati i opisati dobivenerezultate te ih povezati s javnozdravstvenim programom
Learning outcomes
Kreirati bazu podataka sa prikupljenim podacima,grupirati i opisati dobivene rezultatete ih povezati s javnozdravstvenim programom
Learning outcomes
Kreirati bazu podataka sa prikupljenim podacima,grupirati i opisati dobivene rezultatete ih povezati s javnozdravstvenim programom.
| Academic year | |
|---|---|
| 2023/2024 | [Download] |